Toplantı Tarihi: 02.09.2019
Toplanti Yeri: 8/A Sınıfı
Toplanti Saati: 10.00
2019-2020 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI MİLLİ EGEMENLİK ORTAOKULU
SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
GÜNDEM MADDELERİ
1) Açılış ve yoklama
*Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması,
*Gündem maddelerinin okunması varsa eklenecek maddelerin belirlenmesi
*Yazman seçimi
2) 2019-2020 Eğitim-Öğretim yılının değerlendirilmesi
- Bir önceki toplantıda alınan kararların gözden geçirilmesi
*Akademik başarı yönünden ( öğrenci başarı, ödül-disiplin işlemleri,okul birinci tespiti)
*Sosyal faaliyetler yönünden
*Rehberlik faaliyetleri yönünden
*İş sağlığı ve güvenliği yönünden
*Öğrenci velileri ve yaşanılan sorunlar yönünden
*Öğrenci davranışları yönünden değerlendirmelerin yapılması.
3) Öğretmenlerle ilgili hususların görüşülmesi
*Bakanlık Emirleri, Mevzuat değişiklikleri ile Tebliğler dergisi ve resmi yazıların incelenmesi
Stratejik planlama, eğitimde toplam kalite yönetimi ,OGYE çalışmalarına ilişkin iş ve işlemler.
*Rapor, izin, ayakta tedavi işlemleri
*Nöbet görevlerinin görüşülmesi
*Ders defterlerinin işlenmesi
*Atama ve Hizmet İçi Eğitim başvuruları ile onayları
*MEBBİS ,e-okul bilgileri ve özlük hakları (derece-kademe, ek ders, maaş )
*İdarenin verdiği görevler
*Denetim ve rehberlik çalışmaları
*Bayrak törenleri başta olmak üzere her türlü anma ve kutlama törenlerinde uyulacak esasların görüşülmesi
*Personel kılık-kıyafet yönetmeliğinin incelenmesi
*Mesleki çalışma esaslarının görüşülmesi
*2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı için oluşturulacak kurul/komisyonlara üye seçimleri
4) Ders işlemleri ile ilgili esasların görüşülmesi
*Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması
*Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması
*Okul zümre başkanlarının belirlenmesi.
*Ders yılı, ders süresi ve zaman çizelgesinin açıklanması
*Ders dağılımı ve haftalık ders programı hususlarının görüşülmesi
*Seçmeli derslerin etkili ve verimli bir şekilde değerlendirilmesi
*Sınıf rehber öğretmen dağılımı ve görevlerinin görüşülmesi
*Yıllık ve günlük planlar ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının( BEP) görüşülmesi
*Atatürkçülükle ilgili konuların işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususların görüşülmesi
*Ders kitapları, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyallerinin görüşülmesi
*Konuların işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin görüşülmesi
5) Öğrencileri ilgilendiren hususların görüşülmesi
*Ölçme değerlendirme ve sınavlar hakkında genel bilgilerin verilmesi
*E-okul uygulamaları (sınav tarihleri, not ve devamsızlık girişleri, öğrenci bilgilerinin e-okula işlenmesi)
*Öğrenci devam-devamsızlık, izin, faaliyet, sevk ve rapor durumları
*Başarıyı artırmak için yapılacak çalışmaların görüşülmesi
*Okul Aile Birliği oluşumu ve veli toplantılarının planlanması
*Öğrenci kıyafetleriyle ilgili uygulanacak ortak esasların tespit edilmesi
*Okul demirbaşları ve ortak kullanım alanları ile okul, sınıf ve çevrenin korunması, bakımı, temiz tutulması ve tasarruf tedbirlerinin görüşülmesi
*Öğrenci sağlığı ve güvenliği hususlarının görüşülmesi
*Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu üyelerinin belirlenmesi
6) Sosyal. Etkinlikler Yönetmenliğine göre yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi
*2019-2020 Eğitim Öğretim döneminde okulumuzda açılacak kulüplerin belirlenmesi, danışman öğretmenlerin seçimi ve görevleri
*Sosyal Etkinlikler Kurulunun oluşturulması ve görev esaslarının belirlenmesi (Sos. Etk. Yön. Mad:6), (1 müdür yardımcısı, 3 öğretmen, 2 öğrenci ve 1 veli)
*Belirli gün ve haftalar ve milli bayramlardan sorumlu öğretmenlerin belirlenmesi
*Yıl içinde yapılacak bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ile gezi ve yarışmaların planlanması
7) Öğrenci rehberlik hizmetleri ile ilgili yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi
*Rehberlik çerçeve planının hazırlanması
*Rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun oluşturulması
*Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitim uygulamaları
8) Ders dışı eğitim ve öğretim faaliyetlerinin görüşülmesi
*Egzersiz ve Kurs çalışmaları (yeni DYK)
*Proje çalışmaları (Değerler Eğitimi, Beyaz Bayrak, Beslenme Dostu Okul, TÜBİTAK, Yerel Projeler...)
9) İşyeri sağlık ve güvenliği hususunda görüşülmesi
* Çalışan Temsilcilerinin Güncellenmesi
*Risk Değerlendirme Ekibinin Güncellenmesi
*İsg Risk Değerlendirme Ekibi Görevlendirme Formu(Doküman No:918-04-F.01)'nun doldurulması ve MEBBİS Kurum Risk Değerlendirme İşlemleri/Kurum Risk Değerlendirme Ekibi Bilgi Girişi sayfasında güncelleme yapılması.
* Acil Durum Ekiplerinin Belirlenmesi
* Ekiplerin MEBBİS Kurum Acil Durum İşlemleri/Acil Durum Ekipleri Bilgi Girişi sayfasında güncellemelerinin yapılması.
* İdari Personel arasındaki görev dağılımı hakkında bilgilendirme yapılması.
* Okul/Kurum Kültürü oluşturulması çalışmaları,
10) Dilek ve teminiler, kapanış.
NOT : Gündeme eklenmesini istediğiniz maddeler varsa lütfen özelden belirtiniz.
1..... Muhammet M.DEMİR
Okul Müdürü