Sene Başı Öğretmenler Kurulu Toplantı Tarihi, Yeri ve Gündem Maddeleri

Sene Başı Öğretmenler Kurulu Toplantı Tarihi, Yeri ve Gündem Maddeleri

Toplantı Tarihi: 02.09.2019

Toplanti  Yeri: 8/A Sınıfı 

Toplanti Saati: 10.00

01.09.2019 803

2019-2020 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI MİLLİ EGEMENLİK ORTAOKULU

SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI

 

GÜNDEM MADDELERİ

1)     Açılış ve yoklama

*Saygı duruşu ve İstiklal Marşının okunması,

*Gündem maddelerinin okunması varsa eklenecek maddelerin belirlenmesi

*Yazman seçimi

 

2)     2019-2020 Eğitim-Öğretim yılının değerlendirilmesi

 - Bir önceki toplantıda alınan kararların gözden geçirilmesi

*Akademik başarı yönünden ( öğrenci başarı, ödül-disiplin işlemleri,okul birinci tespiti)

*Sosyal faaliyetler yönünden

*Rehberlik faaliyetleri yönünden

*İş sağlığı ve güvenliği yönünden

*Öğrenci velileri ve yaşanılan sorunlar yönünden

*Öğrenci davranışları yönünden değerlendirmelerin yapılması.

 

3)     Öğretmenlerle ilgili hususların görüşülmesi

*Bakanlık Emirleri, Mevzuat değişiklikleri ile Tebliğler dergisi ve resmi yazıların incelenmesi

   Stratejik planlama, eğitimde toplam kalite yönetimi ,OGYE çalışmalarına ilişkin iş ve işlemler.

*Rapor, izin, ayakta tedavi işlemleri

*Nöbet görevlerinin görüşülmesi

*Ders defterlerinin işlenmesi

*Atama ve Hizmet İçi Eğitim başvuruları ile onayları

*MEBBİS ,e-okul bilgileri ve özlük hakları (derece-kademe, ek ders, maaş )

*İdarenin verdiği görevler

*Denetim ve rehberlik çalışmaları

*Bayrak törenleri başta olmak üzere her türlü anma ve kutlama törenlerinde uyulacak esasların görüşülmesi

*Personel kılık-kıyafet yönetmeliğinin incelenmesi

*Mesleki çalışma esaslarının görüşülmesi

*2019-2020 Eğitim-Öğretim yılı için oluşturulacak kurul/komisyonlara üye seçimleri

 

4)     Ders işlemleri ile ilgili esasların görüşülmesi

*Zümre Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması

*Şube Öğretmenler Kurulu toplantılarının planlanması

*Okul zümre başkanlarının belirlenmesi.

*Ders yılı, ders süresi ve zaman çizelgesinin açıklanması

*Ders dağılımı ve haftalık ders programı hususlarının görüşülmesi

*Seçmeli derslerin etkili ve verimli bir şekilde değerlendirilmesi

*Sınıf rehber öğretmen dağılımı ve görevlerinin görüşülmesi

*Yıllık ve günlük planlar ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının( BEP) görüşülmesi

*Atatürkçülükle ilgili konuların işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususların görüşülmesi

*Ders kitapları, eğitim aracı ve bireysel öğrenme materyallerinin görüşülmesi

*Konuların işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin görüşülmesi

 

 

 

5)     Öğrencileri ilgilendiren hususların görüşülmesi

*Ölçme değerlendirme ve sınavlar hakkında genel bilgilerin verilmesi

*E-okul uygulamaları (sınav tarihleri, not ve devamsızlık girişleri, öğrenci bilgilerinin e-okula işlenmesi)

*Öğrenci devam-devamsızlık, izin, faaliyet, sevk ve rapor durumları

*Başarıyı artırmak için yapılacak çalışmaların görüşülmesi

*Okul Aile Birliği oluşumu ve veli toplantılarının planlanması

*Öğrenci kıyafetleriyle ilgili uygulanacak ortak esasların tespit edilmesi

*Okul demirbaşları ve ortak kullanım alanları ile okul, sınıf ve çevrenin korunması, bakımı, temiz tutulması ve tasarruf tedbirlerinin görüşülmesi

*Öğrenci sağlığı ve güvenliği hususlarının görüşülmesi

*Öğrenci Davranışları Değerlendirme Kurulu üyelerinin belirlenmesi

 

6)      Sosyal. Etkinlikler Yönetmenliğine göre yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi

*2019-2020 Eğitim Öğretim döneminde okulumuzda açılacak kulüplerin belirlenmesi, danışman öğretmenlerin seçimi ve görevleri

*Sosyal Etkinlikler Kurulunun oluşturulması ve görev esaslarının belirlenmesi (Sos. Etk. Yön. Mad:6), (1 müdür yardımcısı, 3 öğretmen, 2 öğrenci ve 1 veli)

*Belirli gün ve haftalar ve milli bayramlardan sorumlu öğretmenlerin belirlenmesi

*Yıl içinde yapılacak bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ile gezi ve yarışmaların planlanması

 

7)     Öğrenci rehberlik hizmetleri ile ilgili yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi

*Rehberlik çerçeve planının hazırlanması

*Rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun oluşturulması

*Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitim uygulamaları

 

8)     Ders dışı eğitim ve öğretim faaliyetlerinin görüşülmesi

*Egzersiz ve Kurs çalışmaları (yeni DYK)

*Proje çalışmaları (Değerler Eğitimi, Beyaz Bayrak, Beslenme Dostu Okul, TÜBİTAK,  Yerel Projeler...)

 

9)     İşyeri sağlık ve güvenliği hususunda görüşülmesi

* Çalışan Temsilcilerinin  Güncellenmesi

*Risk Değerlendirme Ekibinin Güncellenmesi

*İsg Risk Değerlendirme Ekibi Görevlendirme Formu(Doküman No:918-04-F.01)'nun doldurulması ve MEBBİS  Kurum Risk Değerlendirme İşlemleri/Kurum Risk Değerlendirme Ekibi Bilgi Girişi sayfasında güncelleme yapılması.                                   

* Acil Durum Ekiplerinin Belirlenmesi

Ekiplerin  MEBBİS  Kurum Acil Durum İşlemleri/Acil Durum Ekipleri Bilgi Girişi sayfasında güncellemelerinin yapılması.

      * İdari Personel arasındaki görev dağılımı hakkında bilgilendirme yapılması.

* Okul/Kurum Kültürü oluşturulması çalışmaları,

 

10)  Dilek ve teminiler, kapanış.                   

NOT : Gündeme eklenmesini istediğiniz maddeler varsa lütfen özelden belirtiniz.

1.....                                                                                               Muhammet M.DEMİR
                                                                                                            Okul Müdürü