Öğretmenlerin 2019 yılı Kasım ayı mesleki çalışma programı belli oldu

Öğretmenlerin 2019 yılı Kasım ayı mesleki çalışma programı belli oldu

 MESLEKİ ÇALIŞMALARIN İÇERİĞİ VE MÜZAKERE EDİLECEK KONULAR

1. 2023 Eğitim Vizyonu: Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda okullar/kurumlar tarafından gerçekleştirilen çalışmaların değerlendirilmesi.

2. Öğretim Programı ve Kazanımlar: Dersin öğretim programındaki amaç ve kazanımlarının ne ölçüde gerçekleştirildiği, hedeflenen amaçlara/kazanımlara ulaşılmasında ne gibi sorunlarla karşılaşıldığının müzakere edilmesi. Yenilenen, güncellenen öğretim programları uygulamalarının değerlendirilmesi.

3. Okul Dışı Öğrenme Etkinlikleri: Okul dışı öğrenme ortamlarında işlenecek ders ve kazanımlara uygun yeni etkinliklerin üretilmesi ve paylaşılması.

4. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derslerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ile örnek ders işleniş biçimlerinin paylaşılması.

5. Öğretim Materyalleri: Ders konularının öğretiminde eğitim teknolojilerinden yararlanılması, materyallerin değerlendirilmesi, materyal kullanımı ve paylaşımı.

6. Sosyal Kültürel Etkinlikler: Derslerde verimliliği artırmak için yapılan okul içi ve dışı sosyal-kültürel etkinliklerin değerlendirilmesi.

7. Sınıf Yönetimi ve Akademik Başarı: Sınıf yönetimi, derslerin işlenişi sürecinde yaşanılan sorunlar ve çözüm önerileri, öğrencilerin ilgisini arttırmak ve eğitimdeki akademik başarı düzeyini yükseltmek için yapılabilecek çalışmalar.

8. Ölçme ve Değerlendirme: Derslerin özelliklerine göre kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme kriterleri ile tekniklerinin görüşülmesi.

9. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleriyle ilgili yapmaları gereken çalışmaların, başvurabileceği kaynakların (kitap, dergi, makale, eğitim materyalleri, CD ve İnternet adresleri vb.) tespit edilip değerlendirilmesi.

10. Özel Eğitim Uygulamaları: Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları kapsamında sunulan eğitim hizmetlerinin müzakere edilmesi.

İl/ilçe milli eğitim müdürlükleri, Genel Müdürlüğümüzce gönderilen çerçeve programı gözeterek yerel ihtiyaçlara göre aşağıdaki başlıklar ve benzeri konularda il/ilçe bazında mesleki çalışma faaliyetinde bulunabilirler.

1. Bütün eğitim kademelerinde özel eğitim uygulamaları (özel eğitim sınıfları, evde eğitim, destek eğitim odası, kaynaştırma eğitimi, otizm vb.)

2. Kapsayıcı eğitim bağlamında Türkçenin ikinci dil olarak öğretilmesine yönelik öğretmen kapasitesinin güçlendirilmesi eğitimi

3. Kapsayıcı eğitim bağlamında okul yöneticilerinin mesleki becerilerinin gelişimi eğitimi

4. Kapsayıcı eğitim bağlamında okul öncesi ve sınıf öğretmenlerinin rehberlik becerilerinin geliştirilmesi eğitimi

5. Yazılım geliştirme uygulamaları eğitimi

6. Eğitimde inovasyon için tasarım odaklı düşünme

7. Bilgi işlemsel ve algoritmik düşünme uygulamaları eğitimi

8. Zeka oyunları uygulamaları eğitimi

9. Akıl ve zeka oyunları eğitimi

10. Müze eğitimi

11. Masal anlatıcılığı eğitimi

12. Oryantiring eğitimi

13. Doğa yürüyüşü eğitimi (Kış)

14. Orff eğitimi

15. Bir öğretmen bin ritim eğitimi

16. Halk oyunları eğitimi

17. Türkçenin kullanımı ve diksiyon eğitimi

18. Köy okullarında birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlere mesleki gelişim eğitimi

19. Öğretmenlik mesleği etiği eğitimi

20. Okul aile iş birliği eğitimi

21. Okul tabanlı afet eğitimi

22. Kariyer rehberliği (meslek seçimi, sınav sistemi vb.) eğitimi

23. Ergenlik çağında bulunan öğrencilere yönelik sınıf yönetimi ve disiplin eğitimi

24. Okulda ilk yardım eğitimi

25. Öğrencilere çevre bilinci kazandırma eğitimi

26. Şiddetin nedenleri ve şiddete karşı alınabilecek önlemler

27. Okul ve çevre güvenliği eğitimi

28. Değerler eğitimi

29. Kaynaştırma eğitimi

30. Bireyselleştirilmiş eğitim programları

31. İşletmelerde mesleki eğitim, staj veya yoğunlaştırılmış eğitim uygulamaları

32. Öğrenci devamsızlığının azaltılması için alınacak tedbirler

33. STEM eğitimi

34. Robotik ve kodlama eğitimi

35. Teknoloji ve madde bağımlılığı eğitimi

24.10.2019 732

24-10-2019

Kaynak: http://oygm.meb.gov.tr/