2022-2023 Senebaşı Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı

2022-2023 Senebaşı Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı

T.C.

SALİHLİ KAYMAKAMLIĞI

Millî Egemenlik Ortaokulu Müdürlüğü

 

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Senebaşı Öğretmenler Kurulu Toplantı Tutanağı

 

 

TOPLANTI YERİ      : OAB Konferans Salonu

TOPLANTI TARİHİ  : 05/09/2022 Pazartesi

TOPLANTI SAATİ    : 10.00

Gündem Maddeleri

1.Açılış, saygı duruşu ve İstiklal Marşı, yoklama

2.2022-2023 Öğretim yılı öğretmenler kurul katip seçimi

3.Bir önceki yılın genel hatlarıyla değerlendirilmesi

4.İlköğretim Kurumları Yönetmeliğindeki son değişikliklerin incelenmesi, (29/07/2014-29072 RG)

5.Zümre Öğretmenler Kurulları ile ilgili mevzuat ve uygulamadaki sorunların görüşülmesi, (madde 35)

6.Şube Öğretmenler Kurulu ile ilgili tarihin belirlenmesi, mevzuatın görüşülmesi

7.Öğretmenler arasında yapılan sınıf ve ders dağılımlarının duyurulması, Haftalık ders program taslağının açıklanması

8.Ünitelendirilmiş yıllık planların hazırlanmasında uyulacak usul ve esasların tespiti, planların idareye verilme şekli (yazılı, cd-disket ile vs) ve son teslim tarihinin belirlenmesi,)

9.Öğrenci başarısını ölçme çalışmaları; sınav sayı ve çeşitleri, ortak sınavlar, değerlendirme ölçeklerinin hazırlanması, kullanılması, Ödevler, proje ve sınıf içi etkinliklerle ilgili hususların, görüşülmesi, (İlk.Kur.yönt.mad.20-21-22-23-24-25 ve 31)

10.Yetiştirme kursu açılmasına dair mevzuatın görüşülüp, kurs açılacak derslerin belirlemesi, Destekleme ve yetiştirme Kursları e-kılavuzunun incelenmesi, Ders dışı eğitim (egzersiz) çalışmaları mevzuatına göre yapılacak faaliyetlerin belirlenmesi, (madde-33)

11.Öğretmenlerin görevleri ve uyulması gereken hususların görüşülmesi, nöbet, sevk, izin, kılık-kıyafet, zaman çizelgesi, derse giriş-çıkışlar, ders defteri ve yoklamanın işlenmesi, bayrak törenleri vb. işlemlerinin nasıl yürütüleceğinin tespiti,

12.Okul eşyası ile ders araç ve gereçlerinin korunması ve kullanılması, fotokopi ile ilgili iş ve işlemlerin görüşülmesi

13.Öğrenci kıyafetleri; uyulması gereken kurallar; geç kalan öğrencilerle ilgili işlemler; öğrenci izin ve hasta sevk işlemlerinin nasıl yapılacağı,

14.Sınıfların düzeni, öğrenci yerleşimi okulda görülen eksiklikler okul demirbaşlarının korunması,

15.Rehberlik çerçeve planlarının yapılması, okul rehberlik çerçeve programı doğrultusunda aylara göre belirtilen konuların işlenmesi, uygulanması ve etkinliklerin yeri geldikçe işlenmesi kaynaştırma eğitimi alan öğrenciler ve BEP (REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ (Madde 43-52)

16.Sosyal Etkinlikler Yönetmeliği ile ilgili çalışmalar, sosyal, kültürel, sportif, izcilik, yarışma, sergi, vs. faaliyetlerin ve bunları üstlenecek görevlilerin belirlenmesi,

17.Öğretmen-veli ilişkisi, veli toplantıları

18.Kutlanacak belirli gün ve haftaların belirlenmesi

19.Sınıf Şube Rehber öğretmenlerinin belirlenmesi (madde-48)

20.Kurul ve Komisyonlar için seçimlerin yapılması

21.Dilek ve temenniler

22.Kapanış

 

 

 

 

 

16.09.2022 11993

 

 

 

GÜNDEMİN GÖRÜŞÜLMESİ

 

1. Açılış, Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı, yoklama

Toplantı; Gazi Mustafa Kemal Atatürk, silah arkadaşları ve aziz şehitlerimizin anısına saygı duruşu ve İstiklâl Marşının okunmasıyla başladı.

Açılış konuşması Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR tarafından yapıldı: "Eğitim – öğretim faaliyetlerinin başarılı bir şekilde yürütülmesinin olmazsa olmazı öğretmen unsurudur. Bunun içindir ki bireysel çabalardan çok, katılımcı çabaların başarılı olma şansı büyüktür. Öğretmenler Kurulu toplantıları ve bu toplantılardan alınan kararlar biz öğretmenlerin ufuklarını açan, öğretmenler arası ilişkileri perçinleyen, eğitim – öğretimde birlik ve beraberliği artırıp gerekli koordinasyonu sağlayan yol haritamızdır. Bu toplantımızda yıl içerisinde aksak gördüğümüz yanları ve bunlara karşı almış olduğumuz önlemleri, sonuç aldığınız iyi örnekleri paylaşırsanız çalışmalarımızın daha verimli olacağı kanaatindeyim" dedi. 2022/2023 Eğitim – Öğretim yılının okulumuza ve eğitim camiasına hayırlara vesile olmasını dileyip, öğretmen arkadaşlara başarılar diledi. Yapılan yoklamada Reyhan GÜREL (Raporlu), Sibel BİRCAN (Raporlu) dışında tüm öğretmen ve idarecilerin hazır bulunduğu görüldü.

 

2. Gündem maddelerinin okunması ve yazman seçimi

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR tarafından gündem maddeleri okundu, öğretmen arkadaşlara başka bir gündem maddesi eklemek isteyip istemedikleri soruldu. Söz alan olmadı. Toplantı yazmanlığına Türkçe Öğretmeni M. Önder KARACAOĞLU oybirliği ile seçilmiştir.

 

3. Bir önceki toplantıda alınan kararların değerlendirilmesi

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, "Başarılı bir yıl geçirdik. LGS'de güzel bir başarı elde ettik. Egemen EFOR çalışmalarında ve emeği geçen tüm öğretmen arkadaşlara teşekkür ederim. Okulumuz LGS sıralamasında ilçe birincisi olmuştur. Sosyal ve sportif başarılarla birlikte dolu dolu bir yıl geçirmiş olduk. Rehberlik çalışmaları ile de bunları destekleyerek güzel bir netice aldık." dedi.

Müdür Yardımcısı Sevim YAVUZ; LGS başarısında 15 fen lisesi, 25 Mehmetçik Anadolu Lisesi olmak üzere büyük bir başarı elde edildiğini ifade etti. Okul Müdürü Muhammet DEMİR ilçede başarının devam etmesinin büyük bir önem taşıdığını ifade etti.

 

4. Bakanlık Emirleri, mevzuat değişiklikleri, resmi yazılar

Yürürlükte olan ilgili mevzuatlar hakkında bilgi verildi. Okulda her türlü iş ve işlemlerin bu mevzuatlara göre yürütüleceği Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR tarafından belirtildi. Mevzuat içeriklerinin incelenmesini, yapılan değişikliklerin takip edilmesinin, güncel mevzuatlara göre hareket edilmesinin yararlı olacağını belirtti. Bunların e-posta yoluyla DYS sisteminden aktarıldığını, whatsapp üzerinden de ivedi olan duyuruların yapıldığını belirtti. Okul web sitesinin de takip edilerek bu yazıların gereğinin yapılması gerektiği ifade edildi

            Müdür yardımcısı Emre BALABAN; güncel mevzuatlara www.meb.gov.tr sitesinden ulaşabileceğini söyledi.

                        Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR yönetici ve öğretmenlerin resmi gazete, tebliğler dergisi, genelge ve duyurulardan elektronik ortamda yayınlananları bakanlığın web sayfasından takip edilebileceğini, elektronik ortamda yayımlanmayanların ise okunup imzalanacağını ve bu anlamda tüm okul personelinin yazılı emirleri okumakla yükümlü olduklarını belirtti.

 

Okul Çalışma Takviminin Belirlenmesi

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, ders yılını açıkladı. 2022/2023 eğitim öğretim yılı birinci dönemi, 12 Eylül 2022 Pazartesi günü başlayacak ve 21 Ocak 2023 Cuma günü sona erecektir.

Birinci dönem ara tatili 14 Kasım 2022 Pazartesi günü başlayıp 18 Kasım 2022 Cuma günü sona erecektir.

Yarı yıl tatili 23 Ocak 2023 Pazartesi günü başlayacak, 3 Şubat 2023 Cuma günü sona erecektir.

İkinci dönem 06 Şubat 2023 Pazartesi günü başlayıp 16 Haziran 2023 Cuma günü sona erecektir.

İkinci dönem ara tatili 17 Nisan 2023  Pazartesi günü başlayıp 20 Nisan 2023  Cuma günü sona erecektir.

 

5. Zümre Öğretmen kurulu tarihleri ilgili mevzuat bilgilendirmesi yapılarak mevzuata uygun tarihler belirlendi. İlçe ve İl Zümre başkanları toplantısı ve kararlarının DYS üzerinden gelecek yazıya istinaden daha önce belirtilen ilişim kaynakları kullanılarak öğretmenlerin bilgilendirileceği ifade edilerek

Zümre Öğretmenler Kurulu: 7 Eylül

Zümre Başkanları Toplantısı 8 Eylül

Zümre (Sevim Hanım) ile Yıllık Planları(Emre Bey)  Cuma Günü Okul İdaresine teslim edilmesi (Çıktı Şeklinde) yanlarında bulundurulacak.

Zümre Öğretmenler Kurulu şu şekilde belirlendi.

BRANŞ                                              ZÜMRE BAŞKANI

TÜRKÇE                                           Şerif UYSAL

MATEMATİK                                   Hasan Hüseyin USLU

N BİLİMLERİ                                    Selda ACAR

İNGİLİZCE                                        Oğuzhan KOÇAK

SOSYAL BİLGİLER                          Kader SANDALLI

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLK. BİL.     Adem AYDIN

BEDEN EĞİTİMİ                               Şengül ABALI

TEKNOLOJİ VE TASARIM            Nurcan ERTÜRK

GÖRSEL SANATLAR                      Aysel ÖZTÜRK

MÜZİK                                              Seher YEŞİL

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ              Kemal Ulvi ÇELİK

OKUL ZÜMRE BAŞKANI               Kemal Ulvi ÇELİK

 

Zümre toplantılarının 07 Eylül 2022 Çarşamba günü yapılmasını, tutanakların hazırlanmasını, her sayfasının paraflanarak imzalı bir şekilde toplantıdan bir gün sonra (08 Eylül 2022 Perşembe) yazılı olarak okul idaresine teslim edilmesini tüm öğretmenlerimize tebliğ ediyoruz. Zümre Başkanlar toplantısının da 1 gün sonrası olan 8 Eylülde toplanmasına karar verilmiştir. Yıllık planların da buna uygun şekilde hazırlanarak paraflı, imzalı ve yazılı bir şekilde teslim edilmesi gerektiği ifade edildi.

 

 

6. Şube Rehber Öğretmenlerinin Belirlenmesi

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR Sınıf rehber öğretmenlerinin sınıfının yıllık çalışma planlarını hazırlama, öğrencilerin gelişim dosyalarını tutma, öğrencilerin öğrenme becerilerinin geliştirilmesinde rehberlik etmesi, rehberlik hizmetleri ile ilgili ihtiyaç ve önerilerini rehberlik servisine iletmek vb. görevlerinin olduğunu belirtti. Şube rehber öğretmenlerinin e-okul sistemindeki öğrenci bilgilerini ve SMS sistemindeki telefon numaralarını 12-16 Eylül 2022 tarihleri arasında güncelleyerek okul idaresine teslim etmesi kararlaştırıldı.

Şube öğretmenler kurulu toplantılarının Sevim YAVUZ başkanlığında aşağıda belirtilen tarihlerde yapılması gerektiği ifade edildi.

Şube Öğretmenler Kurulu Toplantısı

10 Ekim 2022 Pazartesi günü 5. Sınıflar (A, B, C, D, E, F)

11 Ekim 2022 Salı günü 6. Sınıflar (A, B, C, D, E, F)

12 Ekim 2022 Çarşamba günü 7. Sınıflar (A, B, C, D, E, F)

13 Ekim 2022 Perşembe günü 8. Sınıflar (A, B, C, D, E, F) olarak belirlendi. Şube öğretmenler kurulu toplantıları birinci dönem alfabetik olarak baştan, ikinci dönem ise alfabetik olarak sondan başlanarak yapılacaktır.

 

7. Haftalık ders programının ise İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünce öğretmen görevlendirmelerinin yapılarak ilgili okullara tebliğ edilmesiyle son şeklinin verilerek okul web sitesinden ve öğretmenler whatsapp'dan duyurulacağı bildirildi. Haftalık ders programı yapımında daha önce uygulanan sistemin uygulanacağı, öğretmenlerin eşit ders saatine uyulmasına azami gayret gösterilirken, zümre öğretmenlerin tavsiye niteliğinde olan ders dağılımı okul idaresince koşul ve özel durumlar da göz önüne alınarak mümkün olduğunca referans alınmaya çalışılacağı bildirildi. Ders programında en fazla boşluk bulunan 2.gün nöbet günü olarak belirleneceği ifade edildi.

 

8. Ünitelendirilmiş Yıllık Ders Planları ve Günlük Planlar

            Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR; Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönergenin "Plânın Önemi, Gerekliliği, Yararları ve İlkeleri" bölümü üzerinden açıklamalarda bulundu. Eğitim-öğretimin etkin, verimli olabilmesinin plânlamaya gereken önemin verilmesi ve öğretmenlerin sınıflarına hazırlıklı girmeleri ile olanaklı olduğunu, plan yapmanın eğitim etkinliklerine ve derslere hazırlıklı girmek yasal yönden zorunlu, eğitsel yönden gerekli olduğunu belirtti. Yıllık planlar hazırlanırken çevre ve okulun şartlarına dikkat edilmesi, kullanılacak araç ve gereçlerin dikkatli belirlenmesine gezi, gözlem gibi faaliyetlerin çevre koşularına uygun olması gerektiğini belirtti. Derslerde kazanım dışında film video izletilmemesi, EBA'nın aktif kullanılmasını bildirdi. Yıllık planların bir nüshasının yazılı olarak idareye teslim edilmesi gerektiği ifade edildi.

Müdür Yardımcısı Emre BALABAN, Özel Eğitim Hizmetleri Değerlendirme Kurulu raporu olan öğrenciler için eğitsel değerlendirme ve tanısına göre Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının hazırlanması gerektiğini ifade etti.

            Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, Atatürkçülük konularının özellikle tüm derslerde etkin bir şekilde ele alınmasını ve amacına uygun olarak işlenmesinin önemini dile getirdi.

            Müdür Yardımcısı Emre BALABAN; yıllık ve günlük planların dijital ortamda verilebileceğini, her öğretmenin dosyasında imzalı ve paraflı planlarının bulunmasını 09.09.2022 tarihine kadar teslim edilmesi gerektiğini belirtti.

 

Okul ve Çevre Risklerinin Belirlenmesi

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, öğrenci, öğretmen ve çalışanların kendilerini fiziksel, psikolojik ve sosyal açıdan özgür, barışçıl ve iyi hissettiği bir okul iklimi oluşturulma yolunda çalışmalar yapılmaktadır. Öğrenci ve öğretmenlerin sevinç ve mutlulukla sınıfına girdiği, kaygı ve endişenin olmadığı ve özgürce eğitimlerini gerçekleştirdikleri bir okul yaşamı oluşturmak birincil gayemizdir. Okulun fiziki donatıları sürekli gözden geçirilmek suretiyle öğrencilerin kaza ve yaralanma tehlikesine karşı önlemler alınmaya çalışılmaktadır. Okul yönetimi olarak üzerinde en hassas olduğumuz konulardan biridir. Ortamda bulunduğu takdirde kaza/yaralanmalara sebebiyet verecek kesici, delici ve yanıcı maddelerin ortalıklarda bulunmaması gerektiğini, bu konuda tüm personelin bilgilendirilerek gerekli önlemlerin alınması gerektiğini ifade etti. Ayrıca öğretmen/öğrencilerin yetkili olmadığı (arşiv, depo, çatı, kazan dairesi) yerlere girmemeleri, yetkisiz olduğu alanlara müdahale etmemesi gerektiğini belirtti. Okul duvar/panolarında asılı bulunan tahliye planı, acil durum numaraları, toplanma merkezi, yangın/deprem anında yapılması gerekenler ile ilgili bilgilerin yeri ve zamanı geldikçe sınıflarda anlatılması ve bu konulara dikkat çekilmesini sözlerine ekledi.

           

9. Öğrenci Başarısının Ölçme ve Değerlendirilmesi, Başarının Arttırılması, Ödül ve Disiplin Durumları

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde öğretim programlarında belirtilen amaçlar ile kazanımlara dikkat edilmesi gerektiğini, 5, 6, 7 ve 8'inci sınıflarda her dersten bir dönemde iki sınav yapıldığını, sınavların zamanın en az bir hafta önceden öğrencilere duyurulması gerektiğini söyledi. Yazılı sınavlar için hazırlanan sınav analizlerinin ve puanlama ölçeklerinin mutlaka ders içi performans çalışmalarına da yönelik şekilde hazırlanması gerektiğini ifade etti. Velilerden gelen taleplere karşı verilen notların mutlaka bir ölçeğinin bulunması gerektiği ifade edildi.

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR velilerin talebi, Okul Aile birliğinin kararına göre deneme sınavlarının sayısının ve takibinin arttırılacağını, İlçemizde Deneme Sınavı komisyonu oluşturulduğunu ifade etti.  Başarıyı arttırmak için geçen yıllarda olduğu gibi bu yıl da Egemen Efor çalışmasının yapılacağını söyledi. Başarılı öğrencilerin ödüllendireceği belirtildi.

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR ortak sınav yapılması konusunda zümre toplantılarda belirlenerek alınacak karara göre uygulanması gerektiğini ifade etti.

Müdür Yardımcısı Sevim YAVUZ, sınav sonuçlarının sınavların yapıldığı tarihten başlayarak en geç 10 iş günü içinde e-okul sistemine işlenmesi gerektiğini belirtti. Ayrıca ders etkinliklerine katılım, ve sınav puanlar, e-okul sisteminin ilgili bölümüne zamanında işlenmesini belirtti. Sınıf rehber öğretmenlerimizin okulun ilk haftası öğrenci tanıma fişlerini öğrencilere doldurtarak yetkileri çerçevesinde e-okul öğrenci bilgilerini işlemeleri, özellikle öğrenci veli bilgisi ve cep telefonlarının güncel tutulması istendi.

 

10. Destekleme ve Yetiştirme Kursları

Müdür Yardımcısı Emre BALABAN, Destekleme ve Yetiştirme Kurslarının başvurularının devam ettiğini 8. Sınıflara verilecek kursların hafta içi pazartesi, salı, çarşamba, perşembe günleri toplam 8 saat; cumartesi günleri ise 4 saat olacak şekilde planlanacağı ifade edildi. haftasonu olacağını müracaat edeceklerin bu hususa dikkat etmesi gerektiğini söyledi. Kurslarda önce 8. sınıf, sonra 7. sınıf yerleştirmelerinin yapılacağını; 6. sınıflarda ise yeterli öğretmen olması durumunda kurs açılacağını belirtti.

 

11. Nöbet Görevlerinin Görüşülmesi

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR tarafından İKY'nin "Müdür yardımcısı ve öğretmenlerin nöbet görevi" başlıklı maddesi okunarak gerekli açıklamalarda bulundu. Nöbet görevlerinin bu yıl daha dikkatli yerine getirilmesini söyledi.

Müdür Yardımcısı Emre BALABAN nöbet çizelgesinin hazırlanarak nöbet görev talimatnamesi ile nöbet esaslarının tebellüğlerin yapılacağını belirtti. Nöbetlerin ilk ders başlamadan 20 dk. önce başlamasına, son ders bitiminden 15 dk. sonra sona ermesi kararlaştırıldı. Öğle arası nöbetlerinin devam edeceği ve buna uyulması gerektiği ifade edildi.

 

Derse Giriş-Çıkış, Ders Defterlerinin İşlenmesi

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, okul saatlerinin önceki yıllarda olduğu gibi 09.00'da ilk dersin başlayacağını 15.30'da derslerin biteceğini söyledi. Dersi olan öğretmenlerin 08.40'ta Pazartesi günü tören için okulda hazır olmaları gerektiğini belirtti. Derse giriş çıkışlara dikkat edilmesi ve öğretmenlerin derslere zamanında girmelerini söyledi. Ders defterlerinin kullanımı ile ilgili olarak; idarece temin edilecek olan sınıf defterlerinin her sayfasına numara verileceğini ve her sayfanın iki sayfayı ortalayacak şekilde okul mührüyle mühürlenip müdürlüğe onaylattırılarak resmi nitelik kazandırılacağını ve ders saatleri içerisinde bu defterlerin derse giren öğretmenlere zimmetli olacağını, bu nedenle iyi muhafaza edilmesi gerektiğini belirtti. Her ders girişinde yoklamaların dikkatle alınması ve defterlerin titiz bir şekilde doldurulması gerektiği ifade edildi.

Okul Müdürü Muhammet DEMİR, derse giren tüm öğretmenlerin ders esnasında ve biriktirme yapmadan MEB Eğitim ve Öğretim Çalışmamalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönergesi doğrultusunda ders defterine uygulanan etkinliğin adı veya etkinliğin ilgili olduğu kazanımın yazılacağını belirtti. Ders defterlerinin doldurulmaması durumunda öğretmenin derse girilmemiş sayılacağını ve ek-ders ödemelerinde bu hususa göre hareket edileceği belirtildi.

Özellikle yoklamalarda her ders için ayrı ayrı yoklama alınması, zorunlu haller olduğu kanaati oluşan öğrencilere dersten ihtiyacını karşılayacak süre kadar zaman verilmesi istendi.

 

Ortak Alanların Kullanımı

Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, ortak alanların kullanımında öğretmen arkadaşların hassas olması gerektiğini söyledi. Öğretmenlere özel kameriye yapıldığı ve buraya veli ve öğrenci alınmayacağı ifade edildi. Bundan ötürü de okul girişinde kesinlikle sigara içilmemesi gerektiği belirtildi. Öğretmen-veli görüşmelerinin burada yapılmayacağını, daha önce yapılan memnuniyet anketinde öğretmenlerin kendilerine has bir özel alan olmamasından yakındığını, buranın bu amaçla yapıldığını ifade etti. Nöbetçi öğretmenlerin nöbet mahalline ilk gittiğinde nöbet mahallini kontrol ederek tesbit edilen aksaklıkları ivedilikle okul idaresine iletmesi gerektiği bilgisi hatırlatıldı.

 

      Pazartesi ve cuma günleri bayrak törenleri esnasında derse giren/dersten çıkan öğretmenin mutlaka sınıfının başında bulunması gerektiği ifade edildi. Sınıf öğretmenliği yapılan sınıflarda değil derse girilecek ya da dersten çıkılan sınıfın başında yani ön tarafta bulunması gerektiği tüm öğretmenlere duyuruldu. Dersi olmayan ve nöbetçi öğretmenlerin ise arka tarafta bulunacağı ifade edildi. Ayrıca her pazartesi girişte öğrencilerin kılık kıyafet kontrolü yapılacağı belirtildi.

 

Personel Kılık-Kıyafet Yönetmeliğinin İncelenmesi

Okul Müdürü Muhammed M. DEMİR, 16/7/1982 tarihli ve 8/5105 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Çalışan Personelin Kılık ve Kıyafetine Dair Yönetmelik üzerinden çeşitli açıklamalarda bulunmak suretiyle kılık kıyafet konusunda ilgili yönetmelik hükümlerine uyulması gerektiğini belirtti.

      Müdür Yardımcısı Emre BALABAN, okul personelinin kılık kıyafet kanunu ile ilgili usül ve esaslara uyması gerektiğini, 15 Eylül 2022 tarihi itibariyle yaz uygulamasının sona ereceğinden kanunda ve yönergede belirtilen hususlara göre davranılması gerektiğini bildirdi. Sendikal olarak eylem kararı ile hareket eden öğretmenlerin istenildiği takdirde bu kararları tebliğ etmekle yükümlü oldukları dile getirildi. Sendikalı olmayan öğretmenlerin ise kılık kıyafet yönetmeliğine tabi oldukları ifade edildi.

 

Personel Devam-Devamsızlık, Rapor, İzin, Ayakta Tedavi İşlemleri

Müdür Yardımcısı Emre BALABAN tarafından Devlet Memurlarına Verilecek Hastalık Raporları ile Hastalık ve Refakat İznine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında yönetmeliğin "Hastalık İzni Verilmesi" başlıklı maddesi üzerinden gerekli açıklamalarda bulundu. Hastalık raporlarının aslının veya bir örneğinin en geç raporun düzenlendiği günü takip eden günün mesai saati bitimine kadar elektronik ortamda, okula dönüldüğü gün ise aslının okul müdürlüğüne teslim edilmesini söyledi. Rapor alıp da şehir dışına çıkacak olan personelin mutlaka raporunu idarî izne çevirip o şekilde şehir dışına çıkması gerektiği tüm öğretmenlere tebliğ edildi.

 

Okul Müdürü Muhammed M. DEMİR tarafından "İzin Yönergesi" üzerinde gerekli açıklamalar yapıldı. Zorunlu mazeret izinlerinin (evlilik, doğum, ölüm) okul müdürü tarafından; Diğer mazeret izinlerinin ise Mülki Amir tarafından onaylanacağı belirtti.

 

Resmi Yazıların Okunması ve İletişim Kaynaklarının Belirlenmesi

Okul Müdürü Muhammed M. DEMİR yönetici ve öğretmenlerin resmi gazete, tebliğler dergisi, genelge ve duyurulardan elektronik ortamda yayınlananları bakanlığın web sayfasından takip edilebileceğini, elektronik ortamda yayımlanmayanların ise okunup imzalanacağını ve bu anlamda tüm okul personelinin yazılı emirleri okumakla yükümlü olduklarını belirtti. Resmi yazıların öğretmenlere e-mail ve sonuca daha hızlı ulaşabilmek adına okul whatsapp grubundan gönderildiğini istenilen evrakların zamanında okul idaresine teslim etmelerini söyledi.

 

Ders Dışı Eğitim Çalışmaları

Okul Müdürü Muhammet  M. DEMİR "Ders Dışı Eğitim Çalışmalarına Dair Esaslar" konulu 2010/49 konulu genelge üzerinden açıklamalar bulundu. "Ders dışı eğitim çalışmalarını yürüten öğretmenlere bu çalışmaları karşılığında ödenecek ek ders ücreti, haftada 6 saati ve ilgili okulda bir ders yılında okutulacak toplam ders saati sayısının %6'sını geçemeyeceğinden, hazırlanacak eğitim programlarının bu sınırlılıkta olmasına dikkat edilecektir. Öğrenci sayısının grup oluşturmak için öngörülen asgari sayının altına düşmesi, etkinliklerin amacı dışına çıktığının veya etkinlikten beklenen amaçlara ulaşılmasının mümkün olamayacağının saptanması durumlarında etkinlik derhal durdurulacak ve durdurulduğu tarihten itibaren o etkinlik kapsamında ek ders ücreti ödenmeyecektir." dedi.

 

12. Yarıyıl tatilinde okulun boya, tamir vb. iş ve tamirlerinin yapıldığı, öğrencilerin okulumuzu evi gibi görerek çevre temizliğine gereken önemi göstermesi için özellikle sınıf rehber öğretmenlerimizin derslerinde gerekli bilgilendirme yaparak çevre bilinci kazanmaları için faaliyet yürütebilecekleri ifade edildi. Fotokopi için tasarruf ve kağıt israfını önleme adına öğretmenlerimizin girdikleri ders sınıfı sayısı ile sınav sayısı hesaplanarak kota uygulaması yapılacağı, kotası dolan arkadaşımızın okul idaresi (Emre Bey) bilgi vererek ihtiyacı oranında yeni kota ekleneceği bildirildi.

 

13. Öğrencilerimizin Okul Aile Birliği Genel Kurul kararı gereği belirlenen okul kıyafetleri ile okula gelmesi, her öğretmenimizin öğrencilerin kıyafet ve genel dış görünüşünü takip etmesini, gerektiğinde uyarıda bulunmasına,  Pazartesi günleri nöbetçi öğretmenlerimizce kılık kıyafet kontrolü yapılmasına, hafta içi de görevli bulundukları alanda kılık kıyafet kontrol takibi yapılmasına karar verildi. Beden eğitimi derslerinde öğrencilerin eşofman ve mevsim şartlarına göre tişört ile derse katılması; tayt, şort ve günün modasını takip etme adına öğrenci yaş ve genel ahlaki değerlere uymayan kıyafetle derse gelinmemesi konusunda gerekli bilgilendirmenin yapılması istendi.

 

14. Öğrencilerin sınıf içi yerleşiminde sınıf rehber öğretmenin yetki ve sorumluluğunda olduğu, sınıflarda görülen demirbaş eksik, kırık ve tamir gerektirecek durumlarda okul idaresini bilgilendirme konusunda nöbetçi öğretmen ve ders öğretmeni ve sınıf rehber öğretmeninin yetkili oluğu ifade edildi. Okul demirbaşına kasten zarar veren öğrenci olması durumunda hasarın karşılanmasında sorumlu olan öğrenci velisi tarafından zararın karşılayacağı bilgisi verildi

 

15. Okul Rehberlik Hizmetlerinin Yürütülmesi

Rehber Öğretmeni Ayşegül DÖNMEZ; rehberlik planlaması yapıp velilere ve öğrencilere yapılacak faaliyetlerle ilgili bilgilendirmenin yapılacağını söyledi.

     Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR, tarafından Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliğinin "Rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu" başlıklı maddesi okundu ve gerekli açıklamalar yapıldı.

Okul Müdürü rehberlik hizmetlerinin planlanması ve kurum içindeki iş birliğinin sağlanması amacıyla rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu oluşturacağını ifade etti. Öğretmen arkadaşlardan da görüşler alınarak komisyon oluşturuldu.

     Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonunun  Okul Müdürü Muhammet M. DEMİR başkanlığında, sınıf ve şubelerden sorumlu müdür yardımcısı Sevim YAVUZ, Rehber Öğretmenler Sibel BİRCAN, Ayşegül DÖNMEZ, her sınıf düzeyinden C şubelerinin rehber öğretmenleri olarak belirlenmesine 5. Sınıflar Rehber Öğretmeni Mehmet ŞEN , 6. Sınıflar Rehber Öğretmeni Muammer UŞAK, 7. Sınıflar Rehber Öğretmeni Ayşe CENGİZ AÇIKGÖZ, 8. Sınıflar Rehber Öğretmeni Serkan YILDIRIM, Öğrenci Davranış Değerlendirme Kurulu Üyesi Özgül KARAKUŞ Okul Aile Birliği Temsilcisi Hasan KAHVECİ 'den oluşmasına karar verildi.

 

16. Sosyal Kulüp Çalışmalarının Yürütülmesi 

Okul Müdürü Muhammet DEMİR, Sosyal Etkinlikler Yönetmenliğinin EK-4'te yer alan Öğrenci Kulüpleri Çizelgesini okudu. 2022/2023 Eğitim öğretim yılında okulumuzda açılacak kulüplere karar verildi.  Her türlü sosyal ve sportif faaliyete öğrenci merkezli yaklaşımla katılım gösterildiği ifade edildi.

 

Sivil Savunma Kulübü: Yasin COŞKUN, Pınar YILDIZ, Aysel ÖZTÜRK ***

Gezi Tanıtma Kulübü: Mehmet SAĞSÖZ, Murat KOÇ, ***

Kültür Edebiyat ve Kütüphanecilik Kulübü: Resul AY, Serap ÖZKAN, Sinem TOPTAÇ***

Sağlık Beslenme ve Temizlik Kulübü: Hatice DOĞAN, Kemal Ulvi ÇELİK****

Yeşilay - Kızılay Kulübü: Hüseyin YILDIRIM, Seher YEŞİL****

Spor Kulübü: Nurcan ERTÜRK, Hasan KAHVECİ****

Sosyal Yardımlaşma Kulübü: Eşref AKIŞ, Reyhan GÜREL****

Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü: Kader SANDALLI, Özgül KARAKUŞ****

Medeniyet ve Değerler Eğitimi Kulübü: Adem AYDIN, Oğuzhan KOÇAK, M.Onur YİĞİT ***

 

17. Veli Toplantı tarihlerinin Belirlenmesi

Eylül ayının üçüncü haftasında veli toplantılarının yapılacağı kararlaştırıldı.

26 Eylül 2022 Pazartesi günü 8. Sınıflar,

27 Eylül 2022 Salı günü 7. Sınıflar

28 Eylül 2022 Çarşamba günü 6. Sınıflar

29 Eylül 2022 Perşembe günü 5. Sınıflar olarak belirlendi.

Söz Alan 8.E sınıf rehber öğretmeni Hasan Hüseyin Uslu; 8.Sınıflar için ilk hafta Okul rehber Öğretmenimiz rehberliğinde LGS semineri verilmesi ve akebinde ilk hafta 8.sınıf veli toplantısının yapılmasının uygun olacağı görüşü oylamaya sunularak okulların açıldığı ilk hafta LGS semineri yapılmasına karar verildi.

 

18. Okulumuzda Kutlanacak Belirli Gün ve Haftalar

BELİRLİ GÜN VE HAFTALAR

Görevli Kulüp

E Y L Ü L

*İlköğretim Haftası (Eylül ayının 3. haftası)

Kültür Edebiyat Kulübü

Gaziler Günü (19 Eylül)

Sosyal Yardımlaşma Kulübü

15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü

Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü

E K İ M

*Mevlid-i Nebî Haftası (Diyanet İşleri Başkanlığınca belirlenecek haftada)

Medeniyet ve Değerler Kulübü

Hayvanları Koruma Günü (4 Ekim)

Sağlık Beslenme ve Temizlik Kulübü

Ahilik Kültürü Haftası (8-12 Ekim)

Spor Kulübü

*Cumhuriyet Bayramı (29 Ekim)

Komisyon-1

K A S I M

Kızılay Haftası (29 Ekim-4 Kasım)

Yeşilay - Kızılay Kulübü

*Atatürk Haftası (10-16 Kasım)

Komisyon-2

Afet Eğitimi Hazırlık Günü (12 Kasım)

Sivil Savunma Kulübü

Dünya Çocuk Hakları Günü (20 Kasım)

Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü

*Öğretmenler Günü (24 Kasım)

Kültür Edebiyat Kulübü

A R A L I K

İnsan Hakları ve Demokrasi Haftası (10 Aralık gününü içine alan hafta)

Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü

Dünya Engelliler Günü (3 Aralık)

Spor Kulübü

Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası (12-18 Aralık)

Sağlık Beslenme ve Temizlik Kulübü

OCAK

Enerji Tasarrufu Haftası (Ocak ayının 2. haftası)

Spor Kulübü

Ş U B A T

*Sivil Savunma Günü (28 Şubat)

Sivil Savunma Kulübü

Vergi Haftası (Şubat Ayı Son Haftası)

Spor Kulübü

M A R T

Yeşilay Haftası (Mart ayının ilk haftası)

Yeşilay - Kızılay Kulübü

Dünya Kadınlar Günü (8 Mart)

Sağlık Beslenme ve Temizlik Kulübü

*İstiklâl Marşı´nın Kabulü ve Mehmet Akif Ersoy´u Anma Günü (12 Mart)

Gezi Tanıtma Kulübü

*Şehitler Günü (18 Mart)

Medeniyet ve Değerler Kulübü

Yaşlılar Haftası (18-24 Mart)

Medeniyet ve Değerler Kulübü

Orman Haftası (21-26 Mart)

Yeşilay - Kızılay Kulübü

Kütüphaneler Haftası (Mart ayının son pazartesi gününü içine alan hafta)

Kültür Edebiyat Kulübü

Türk Dünyası ve Toplulukları Haftası (21 Mart Nevruz gününü içine alan hafta)

Demokrasi ve İnsan Hakları Kulübü

N İ S A N

Turizm Haftası (15-22 Nisan)

Gezi Tanıtma Kulübü

*23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı

Komisyon-1

Kût´ül Amâre Zaferi (29 Nisan)

Sivil Savunma Kulübü

M A Y I S

İstanbul´un Fethi (29 Mayıs)

Sağlık Beslenme ve Temizlik Kulübü

Anneler Günü (Mayıs ayının 2 inci Pazarı)

Sosyal Yardımlaşma Kulübü

Trafik ve İlkyardım Haftası (Mayıs ayının ilk haftası)

Yeşilay - Kızılay Kulübü

Etik Günü (25 Mayıs)

Sosyal Yardımlaşma Kulübü

Engelliler Haftası (10-16 Mayıs)

Sosyal Yardımlaşma Kulübü

*19 Mayıs Spor ve Gençlik Bayramı

Komisyon-2

Müzeler Haftası (18-24 Mayıs)

Gezi Tanıtma Kulübü

*İşaretli olanlar dışarıda diğer belirli gün ve haftalar okul panosunda kutlanacaktır.

 

Komisyon-1: Hasan KAHVECİ, Mehmet SAĞSÖZ, Hüseyin YILDIRIM, Pınar YILDIZ, Yasin COŞKUN, Adem AYDIN, Oğuzhan KOÇAK, Nurcan ERTÜRK, Murat KOÇ, Serap ÖZKAN, Kemal Ulvi ÇELİK


Komisyon-2: Sinem TOPTAÇ, Resul AY, Kader SANDALLI, Özgül KARAKUŞ, Hatice DOĞAN, Eşref AKIŞ, Seher YEŞİL, Aysel ÖZTÜRK, Reyhan GÜREL, M.Onur YİĞİT, Kemal Ulvi ÇELİK

 

 

19. Sınıf/Şube Rehber Öğretmen dağılımlarını şöyle belirlenmiştir.

 

5/A      Gönül DURGUN                               6/A      Faize Burcu YOKUŞ

5/B      Mehmet ŞEN                                     6/B      Belma TAN

5/C      Neşe KAYA                                       6/C      Muammer UŞAK

5/D      Şengül ABALI                                   6/D      Yeliz GÖKÇEN

5/E      Bilal ÇAKIR                                      6/E      Güllü GÖKDERE ATEŞ

5/F      Gülten ÖZKUL                                  6/F      Şerif UYSAL

 

7/A      Hülya AVCI                                       8/A      Seher KONDU

7/B      Burcu ÇELİK                                     8/B      Selda ACAR

7/C      Ayşe CENGİZ AÇIKGÖZ                 8/C      Serkan YILDIRIM

7/D      Feyza KARADEMİR                         8/D      Şefika KARAOĞLU

7/E      M.Önder KARACAOĞLU                8/E      Hasan Hüseyin USLU

7/F      Ahmet KURUM                                8/F      Şerife YILMAZ

 

 

20. Karar: Okulda Oluşturulması Gereken Kurul ve Komisyonlar

Taşınır Değer Komisyonu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Pınar YILDIZ, Hüseyin YILDIRIM, Hatice DOĞAN

Taşınır Sayım Komisyonu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Hatice DOĞAN, Nurcan ERTÜRK, Aysel ÖZTÜRK

Kantin Denetleme Komisyonu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Eşref AKIŞ, Kemal Ulvi ÇELİK, Seher YEŞİL,

Okul Aile Birliği Denetleme Kurulu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Özgül KARAKUŞ, Hasan KAHVECİ, Pınar YILDIZ, Kemal Ulvi ÇELİK

Muayene Kabul Komisyonu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Murat KOÇ, Adem AYDIN, Yasin COŞKUN,

Sosyal Etkinlik Kurulu: Muhammed DEMİR başkanlığında, Kader SANDALLI, Sinem TOPTAÇ, Aysel ÖZTÜRK

Tören ve Kutlama Komisyonu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Seher YEŞİL, Reyhan Gürel, Serap ÖZKAN, M.Onur YİĞİT

İhale ve Satın Alma Komisyonu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Mehmet SAĞSÖZ, Hasan Hüseyin Uslu, Resul AY

Yazı ve İnceleme Kurulu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Sinem TOPTAÇ, Hasan Kahveci, Adem AYDIN

Kitap Teslim Alma-Dağıtım Komisyonu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Hüseyin YILDIRIM, Eşref AKIŞ, Nurcan ERTÜRK, Serap ÖZKAN, M.Onur YİĞİT

Web Yayın Ekibi: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Kemal Ulvi ÇELİK, Resul AY, Ayşegül DÖNMEZ, Sibel BİRCAN

Öğrenci Davranışlarını Değerlendirme Kurulu: İlgili müdür yardımcısı başkanlığında Oğuzhan KOÇAK, Kader SANDALLI, Hatice DOĞAN, Özgül KARAKUŞ, Seher YEŞİL
Okul Rehberlik Hizmetleri Yürütme Komisyonu: Okul Müdürü başkanlığında, Müdür Yardımcıları, Okul Rehberlik Servisi Öğretmenleri ve Neşe KAYA, Muammer UŞAK, Ayşe Cengiz AÇIKGÖZ, Serkan YILDIRIM, Oğuzhan KOÇAK, F.Tutem KOKSAL

Okul Psiko Sosyal Koruma, Önleme ve Krize Müdahale Komisyonu: Müdür Yardımcısı Emre BALABAN başkanlığında Okul Rehberlik Servisi Öğretmenleri ve Neşe KAYA, Muammer UŞAK, Ayşe Cengiz AÇIKGÖZ, Serkan YILDIRIM,

Sınav Yayını seçme ve Uygulama Komisyonu: Yasin COŞKUN, Murat KOÇ, Mehmet SAĞSÖZ

Yıl içerisinde oluşturulan ve ilave dilecek olan komisyonlar daha sonra duyurulacaktır.

Değerler Eğitimi Çalışmalarının Medeniyet ve Değerler Eğitimi Kulübü bünyesinde yürütülmesi kararlaştırıldı.

 

21. Dilek ve Temenniler, Kapanış

Söz alan Mehmet ŞEN, yaz döneminde öğretmenlerin meslek kanunu kapsamında eğitimler aldığını ve bu kapsamda öğretmenlerin kendi arasında ayrıştırıcı olacağı düşünülen öğretmen, uzman öğretmen, başöğretmen şeklinde olmaması yönünde fikirlerini beyan etti. Yapılan kanunların her zaman hukukla bağdaşmadığını ve öğretmenlerin bunu sosyal medyada çokça dile getirdiğini ifade etti. Bu kapsamda tüm öğretmenlere teşekkür ettiğini belirtti.

 

Okul Müdürü Muhammed M. DEMİR, başarılı bir eğitim öğretim dönemi dilekleri ile toplantıyı sonlandırdı.